Organisatie en Partners

Het Balkon Festival is een initiatief van Diet Gerritsen van de MuziekWerkplaats en Audry Hoemakers van Cultuur in Twente (onderdeel van Concordia). Zij zijn verantwoordelijk voor respectievelijk Artistieke Zaken en de Algemene Coördinatie en Promotie.

Partners zijn Peter van Roosmalen (teksten balkons/gebouwen programmaboekje), Enschede Promotie (promotie-ondersteuning), Arianne Doornbos Grafische Vormgevig (ontwikkeling logo en vormgeving), Jet Broekstra (campagnebeeld Balkon Festival 2019) en Dirkjan Schele van Web&Co (website).

Het Balkon Festival in 2019 wordt mogelijk gemaakt door financiële bijdragen van de Provincie Overijssel, Gemeente Enschede, het Paul Pella Fonds, Stichting Het Fransen Fonds, de wijkraad Horstlanden Veldkamp, de wijkraad Binnenstad.

Het Balkon Festival was in 2017 mogelijk gemaakt door financiële bijdragen en bijdragen in natura van de Provincie Overijssel, het Prins Bernhard Cultuurfonds, het Paul Pella Fonds, Gemeente Enschede, Vers Brood van Gisteren van Bakker Alink, EMTÉ Supermarkt Bothoven, slager Nijboer, Liberein en Stalhouderij Schouwink.