Organisatie en Partners

Het Balkon Festival is een initiatief van Diet Gerritsen van de MuziekWerkplaats en Audry Hoemakers van Cultuur in Twente (onderdeel van Concordia). Zij zijn verantwoordelijk voor respectievelijk Artistieke Zaken en de Algemene Coördinatie en Promotie.

Partners zijn Peter van Roosmalen (teksten balkons/gebouwen programmaboekje), Enschede Promotie (promotie-ondersteuning), Arianne Doornbos Grafische Vormgeving (ontwikkeling logo en vormgeving), Jet Broekstra (campagnebeeld Balkon Concertroute 2018) en Dirkjan Schele van Web&Co (website),

Het Balkon Festival was in 2017 mogelijk gemaakt door financiële bijdragen en bijdragen in natura van de Provincie Overijssel, het Prins Bernhard Cultuurfonds, het Paul Pella Fonds, Gemeente Enschede, Vers Brood van Gisteren van Bakker Alink, EMTÉ Supermarkt Bothoven, slager Nijboer, Liberein en Stalhouderij Schouwink.